Αγγελίες: Τα σημάδια που δείχνουν απάτη και μέτρα περιορισμού του κινδύνου
Δυστυχώς όταν επιλέξεις να μπλέξεις με διαδικτυακές αγγελίες πάντοτε υπάρχει ο κίνδυνος και για τη μια πλευρά και για την άλλη. Και για τον πωλητή δηλαδή αλλά και για τον αγοραστή. Όσες θετικές αξιολογήσεις και αν έχει, όσο και αν φαίνονται όλα εντάξει. Ωστόσο καλό είναι να υπενθυμίσουμε λίγο κάποια πράγματα.
Όταν ένα αντικείμενο τιμολογείται σε πολύ χαμηλή τιμή, κάτω δηλαδή από την αξία αγοράς του, είναι ένα πρώτο red flag. Αλλά και πάλι, όμως δεν σημαίνει ότι είναι απάτη. Μπορεί μια συσκευή να αγοράστηκε στα πλαίσια επιδότησης δωρεάν, να έχει ανάγκη τα χρήματα και να την δίνει πιο χαμηλά ακόμη και από την αξία της. Λίγες περιπτώσεις αλλά μπορεί να συμβεί. Το έχω κάνει πολλές φορές και δυστυχώς έβαζα τους άλλους σε υποψίες.
Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να σε υποψιάσει είναι η αγγελία αυτή καθαυτή. Αν η αγγελία δεν έχει μια σωστή περιγραφή της κατάστασης του αντικειμένου, αν δεν συνοδεύεται από φωτογραφίες που να το παρουσιάζουν τότε χρειάζεται την προσοχή μας. Ζητάμε ευγενικά από τον πωλητή κάποιες φωτογραφίες του προϊόντος, ζητάμε την απόδειξη αγοράς του, αν δεν την έχει, του τονίζουμε να ζητήσει την εκτύπωσή της ξανά από το κατάστημα και στη συνέχεια προχωράμε παρακάτω.
Φεύγουμε μακριά από αγγελίες που ισχυρίζονται ότι βρήκαν το smartphone στον δρόμο, όσο χαμηλά και αν το δίνει. Φεύγουμε μακριά από αγγελίες με κλειδωμένα iPhone που έχουν “ξεχάσει” το password. Φεύγεις μακριά από αγγελίες που σου παρουσιάζουν δήθεν αποδείξεις της κατάθεσης των χρημάτων στο λογαριασμό σου. Πρώτα μπαίνεις εσύ ο ίδιος στο ebanking και βλέπεις τα χρήματα και μετά προχωράς.
Υποψιασμένος πρέπει να είσαι και αν το άλλο μέρος δεν θέλει να σου δώσει κάποιο στοιχείο επικοινωνίας, όπως ένα κινητό τηλέφωνο ή αν σε καλεί μόνο με απόκρυψη. Τόνισέ του ότι δεν απαντάω και δεν σηκώνω ποτέ αποκρύψεις αριθμού. Αν χρησιμοποιήσεις PayPal κατά τη διάρκεια της πληρωμής, μην στείλεις ποτέ τα χρήματα σαν family and friends. Δεν θα έχεις τη δυνατότητα να ανοίξεις case στο PayPal (εκτός αν έχει αλλάξει κάτι πρόσφατα και το αγνοώ). Αν υπάρχει η παραμικρή υποψία εκ μέρους σου ότι κάτι δεν πάει καλά, αποχώρησε από τη συναλλαγή χωρίς να ρισκάρεις.
Τράβηξε ένα βίντεο το οποίο θα δείχνει το προϊόν πλήρως λειτουργικό όταν το βάζεις στη συσκευασία του και το πακετάρεις. Έτσι δεν θα μπορέσει να σε κατηγορήσει ότι του έστειλες προβληματικό αντικείμενο όταν το παραλάβει, ή ότι λείπει κάτι από τη συσκευασία.
Αν είσαι ο πωλητής και σου ζητάει να το στείλεις με αντικαταβολή, πάντα ζητάς 5-10 ευρώ κατάθεση στο λογαριασμό σου ως εγγύηση για την κάλυψη των εξόδων αποστολής. Αν αρνηθείς την αντικαταβολή, τον βάζεις δικαιολογημένα σε υποψίες. Του εξηγείς, ότι μπορώ να το στείλω με αντικαταβολή, αλλά θέλω 10 ευρώ ως εγγύηση στο λογαριασμό μου για την κάλυψη των εξόδων σε περίπτωση που δεν το παραλάβεις. Αν το μετανιώσει και δεν πάει να παραλάβει το προϊόν θα επιστρέψει και τα έξοδα που θα πληρώσεις θα καλυφθούν από το ποσό που σου έχει καταθέσει στο λογαριασμό. Και πάλι αν υπάρχει η παραμικρή υποψία εκ μέρους σου ότι κάτι δεν πάει καλά, αποχώρησε από τη συναλλαγή χωρίς να ρισκάρεις.
Κατά την άποψή μου, ένα άρθρο δεν μπορεί να καλύψει όλες τις περιπτώσεις. Θεωρώ όμως ότι με λίγη προσοχή και οι δυο πλευρές θα μείνουν ικανοποιημένες και ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος, ο οποίος πάντα υπάρχει και για τις δυο πλευρές στις εξ αποστάσεως συναλλαγές.
Πηγή: techmaniacs.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου